Servicedirektør Miele Norge AS

Miele er en tysk kvalitetsleverandør av hvitevarer til privat bruk samt profesjonelle produkter for vaskeri, oppvask, desinfeksjon og sterilisering. Selskapets motto har helt siden starten i 1899 vært "Immer Besser"- «Alltid bedre». Selskapet er verdens største familieforetak i sin bransje, med 19 500 ansatte, en omsetning på ca. 3,9 milliarder Euro med kunder i så å si hele verden. I Norge har Miele en ledende posisjon for høyprofilerte produkter av beste kvalitet. Firmaet har 130 ansatte og omsetter for ca. 800 mill. kr.

Sentral lederrolle innen et strategisk satsningsområde for Miele.

 

Miele er kjent som en kunde- og serviceorientert organisasjon. Miele Service skaper trygghet for sine kunder og er et meget viktig satsningsområde for konsernet.

 

Som servicedirektør vil du ha ansvaret for et stort serviceapparat, som består av ca. 70 medarbeidere inkludert et team av mellomledere. Ansvarsområdet er komplekst og omfatter kunde-/kontaktsenter, teknisk service (både privat- og proffmarkedet), serviceverksted og teknisk kompetansesenter, samt et nettverk av eksterne servicepartnere.

 

For å lykkes i stillingen må du ha servicegenet og et skarpt fokus på kundetilfredshet, samtidig som du er en samlende og motiverende leder. Vi ser etter deg som er tilpasnings- og endringsdyktig og som vil trekke på Mieles verdier i alle aspekter av jobben. Videre er du strategisk anlagt, og har evne til å tenke nytt og identifisere og utnytte muligheter til å øke omsetningen og lønnsomheten innen service i Norge.

 

Stillingen rapporterer til administrerende direktør og er del av ledergruppen i Norge.

 

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for omsetning, resultater og KPIer i serviceavdelingen.
  • Utarbeide og implementere lokal servicestrategi i henhold til global strategi.
  • Lede, motivere og videreutvikle serviceorganisasjonen og avdelingens ansatte.
  • Etablere og implementere gode rutiner og styringsprosesser.
  • Bidra til å etterleve Mieles internasjonale servicestandard og sikre «best practice».
  • Lede og implementere gode salgsprosesser ved kundeservicesenteret.
  • Videreutvikle partnernettverket innen service.

 

Kompetanse/erfaring

  • Høyere utdannelse innen relevante fagområder, eksempelvis teknisk/økonomi/business.
  • Lengre ledererfaring fra kunde-/produktservice mot privat- eller proffmarked.
  • Erfaring fra strategisk nivå i større serviceorganisasjon, fortrinnsvis med internasjonal tilknytning.
  • Teknisk innsikt og interesse.
  • IT-kompetanse (SAP).
  • Forhandlingskompetanse.
  • Sterke kommunikative evner, både skriftlig og muntlig, i norsk og engelsk.

 

Lederstil

  • People Manager som evner å sette retning, motivere og få andre med seg.
  • Resultatorientert og strategisk hode med øyne for forretningsutvikling og nytenkning.
  • Selvstendig leder med gjennomføringsevne.
  • Effektivitets- og systemfokusert.
  • Analytisk, strukturert og systematisk.

 

Vi tilbyr

  • Sentral lederrolle innen et strategisk satsningsområde for Miele, et markedsledende, internasjonalt selskap med svært godt omdømme.
  • En spennende mulighet til å videreutvikle en av Norges større serviceorganisasjoner.
  • Bli del av en dynamisk og sterk ledergruppe med tung og komplementær kompetanse.
  • Konkurransedyktige betingelser.

 

For mer informasjon, ta gjerne uforpliktende kontakt med Experis Executive ved Yvonne Cagnol Hveem, tlf. 976 87 020, eller Marielle Paulsen, tlf. 454 51 830.

 

Søknadsfristen: Snarest. Søknadene blir håndtert fortløpende.

 

Job Information

Customer: Miele A/S
No of Positions: 1
Industry: Executive
Discipline: Management
Location: Akershus
 Asker
Role: Manager

Apply for Position

Published: 02/02/2018
Deadline: ASAP
Reference No.: 1024595
Apply for Position

Contact Information

Yvonne Cagnol Hveem
Phone +47 976 870 20
Yvonne.Cagnol.Hveem@no.experis.com

Marielle Paulsen
Phone +47 454 51 830
Marielle.Paulsen@no.experis.com