Digital rådgiver analyse og kommunikasjon

ManpowerGroup er Norges største og ledende rekrutterings- og bemanningsselskap. Siden 1965 har vi bidratt til å få 500 000 mennesker i jobb, og bistått våre kunder med å nå sine mål. Med lang erfaring og velprøvde rutiner, samt fokus på å utvikle nyskapende løsninger gjør vi våre kunder bedre rustet i The Human Age, der kampen om talentene og arbeidskraften er stadig økende. ManpowerGroup leverer sine tjenester gjennom Experis, Manpower, Right Management og ManpowerGroup Solutions. I Norge er vi landsdekkende med kontorer fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. ManpowerGroup er utnevnt til et av verdens mest etiske selskaper for femte året på rad.

Du vil jobbe med alle ManpowerGroups godt posisjonerte merkevarer, herunder blant annet markedslederne Manpower og Experis. I din rolle vil du være ansvarlig for å optimalisere våre websider og øvrige digitale flater både med tanke på brukeropplevelse og synlighet i søkemotorer. Dette gjør du gjennom bruk av Google Analytics, MOZ, HubSpot, A/B-testing og andre aktuelle verktøy. Du vil jobbe tett med dine supre kolleger i kommunikasjons- og markedsavdelingen, andre relevante parter i organisasjonen og eksterne samarbeidspartnere.

Du vil jobbe tett med resten av avdelingen for å bestemme tiltak for videre utvikling av websidene og øvrige digitale flater. Du vil være en proaktiv bidragsyter med ansvar for å optimalisere digitale flater både med tanke på synlighet i søkemotorer og brukeropplevelsen til jobbsøkere, kandidater og kunder.

 

Analyse:

  • Gjennom analyse foreslå tiltak som sikrer at websidene er optimalisert for søkemotorer
  • Sikre at trafikk-kilder og avtalte mål er satt opp korrekt i Google Analytics for analyse
  • Rapportere på og analyse av avtalte KPI-er
  • Analysere kunde-, kandidat- og jobbsøkerprosessen – ta fram rapporter for underlag til strategiske og taktiske markedsaktiviteter

 

Optimalisere websidene og øvrige digitale flater:

  • Presentere analyse av muligheter for forbedringer og utvikling av websider
  • I samarbeid med resten av avdelingen bestemme tiltak for utvikling
  • Når utviklingsmål er bestemt, ansvar for testing av disse
  • Bidra til å holde i bestillinger mot IT-avdelingen og følge opp aktuelle bestillinger
  • Ansvar for søkeoptimalisering
  • Bidra til gjennomføring av aktuelle tiltak - sette opp landingssider, tilpasse innhold med mer

 

Inbound marketing:

  • Sette opp triggermail via Apsis/HubSpot
  • Følge opp og videreutvikle disse for å sikre økt konvertering

 

Kvalifikasjoner og erfaring:

  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med rekruttering og kandidattiltrekking
  • Erfaring med optimalisering av brukeropplevelse i digitale flater
  • Relevant utdannelse fra høyskole eller universitet og erfaring innen området digital markedsføring/ webutvikling/konverteringsarbeide
  • Erfaring med bruk av markedsanalyser og evne til å identifisere mulighetsrom på bakgrunn av dette
  • Gode kunnskaper i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
  • Minst 2 års erfaring med utvikling av digitale flater
  • Interesse for og evner for god markedskommunikasjon

 

Personlige egenskaper:

  • Dine personlige egenskaper må passe ManpowerGroups verdier; kompetent, personlig og innovativ.

 

I tillegg er du:

  •  Analytisk
  • Samarbeidsorientert
  • Proaktiv og selvgående
  • Nysgjerrig
  • Målrettet

 

Er vi en «perfect match»? Passer denne beskrivelsen deg, så tror vi at du kan være den rette for oss. Og til gjengjeld kan vi kan garantere deg en spennende, morsom og utfordrende arbeidshverdag i et konsern hvor du får muligheten til å bidra mye.

 

For ytterligere spørsmål og informasjon om stillingen kan du ta kontakt med våre seniorrådgivere i Experis Executive Gisle Roll Ludvigsen tlf. 934 68 168, Ingjerd Birkelund tlf. 934 07 072 eller konserndirektør Kommunikasjon Sven Fossum tlf. 930 24 314 i ManpowerGroup.

 

 

 

Stillingsinformasjon

Kunde: ManpowerGroup
Antall stillinger: 1
Industri: Executive
Fagfelt: Media / markedsføring
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Rolle: Fagperson, Rådgiver

Søk på stillingen

Publisert: 16.05.2018
Søknadsfrist: Snarest
Ref. nr.: 1025760
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Gisle Roll Ludvigsen
Telefon +4793468168
Gisle.Roll.Ludvigsen@no.experis.com

Ingjerd Birkelund
Telefon +47 93407072
Ingjerd.Birkelund@no.experis.com