Ambisiøs leder for IT Operations

Handelshøyskolen BI er rangert blant de beste handelshøyskolene i Europa som leverer internasjonalt anerkjent forskning og et bredt spekter av pedagogiske tilbud fra bachelor- til master- og doktorgradsprogrammer, samt videreutdanningsprogrammer. BIs samfunnsoppdrag er å øke kunnskap og gjennom det bidra til utvikling av næringslivet. BI har 20 000 studenter, over 300 000 alumni, og en rekke akademiske og forretningsmessige partnerskap og nettverk, både nasjonalt og internasjonalt. BI har de tre mest prestisjefylte internasjonale kvalitetsakkrediteringene – AACSB, EQUIS og AMBA. BI er organisert som en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. All fortjeneste går til å styrke BIs akademiske læringsmiljø.

 

Handelshøyskolen BI har store ambisjoner om både pedagogisk og digital transformasjon de kommende årene. Vi søker derfor ny leder for IT Operations.

 

Høyere utdanning er i oppstarten av en gjennomgripende digital transformasjon. Som utdanningsinstitusjon er BI kjent for å sette et markant preg på utdanningstilbudet i Norge og har ambisjoner om både pedagogisk og digital transformasjon de kommende årene. Effektiv og stabil drift og forvaltning av eksisterende og nye løsninger er en forutsetning for å levere på våre ambisjoner.

Som ny leder for IT Operations er det din oppgave å sørge for at avdelingen er rigget for fremtiden og underbygger forretningens mål og visjoner. I tillegg til drift av eksisterende løsninger vil du få ansvar for å ta frem den fremtidige driftsmodellen på Handelshøyskolen BI. For å lykkes er det viktig at du bidrar til å tenke nytt rundt både prioriteringer, arbeidsmetodikk og kompetansebehov. Tettere samspill med utvikling og forretningen for øvrig er også sentralt.

 

Kompetanse/erfaring:

  • Relevant høyere utdannelse på masternivå, fortrinnsvis IT-rettet. Arbeidserfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Erfaring fra IT-drift inkludert ulike teknologier og driftsmodeller (fra on premiss til skytjenester), er en forutsetning.
  • Det samme gjelder ledererfaring (personalledelse, eventuelt teamledelse, av høyt kompetente medarbeidere) og erfaring med endringsprosesser.  
  • Erfaring med leverandørmarkedet gjennom innkjøp av tjenester og leverandørstyring er viktig.
  • Det er også erfaring med endring av driftsmodeller, eksempelvis outsourcing av oppgaver, valg av teknologiplattform, skytjenester m.m.
  • Erfaring med rapportering og budsjettering er ønskelig.
  • Kjennskap til utvikling er en fordel.

 

Vi ser etter deg som er:

  • Nytenkende og endringsorientert.
  • Engasjert og tydelig med gode kommunikasjonsevner.
  • Tør å utfordre, men forankrer og bygger gode relasjoner med ulike interessenter.
  • Analytisk og strukturert.
  • Løsningsorientert.
  • Resultatorientert, ansvarsbevisst og kvalitetsorientert.

 

Vi tilbyr:

  • En meget spennende organisasjon med stor aktivitet og høye ambisjoner.
  • Faglig utfordrende rolle i et meget kompetent fagmiljø.
  • Tilgang på videreutdanning og kompetansepåfyll fra Nord Europas største handelshøyskole.
  • Et faglig og sosialt arbeidsmiljø, med hyggelige, engasjerte og kompetente kollegaer.
  • En av landets beste pensjons- og forsikringsordninger.
  • BI muliggjør en god balanse mellom jobb og fritid og har blant annet fri i romjul og påske, i tillegg til normert ferie 25 dager pr. år.

Betingelsene er konkurransedyktige

 

For mer informasjon, kontakt våre rådgivere i Experis Executive, Øystein Dahl, mob. 905 68 285, eller Emil Lutterloh Lie, mob. 468 91 281. Registrer søknad og CV snarest på www.experis.no.

Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

 

Stillingsinformasjon

Kunde: STIFTELSEN HANDELSHØYSKOLEN BI
Antall stillinger: 1
Industri: Executive
Fagfelt: IT, Ledelse
Stillingstype: Fulltid, Fast
Arbeidssted: Oslo
Rolle: Leder

Søk på stillingen

Publisert: 26.07.2018
Søknadsfrist: Snarest
Ref. nr.: 1026410
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Øystein Dahl
Telefon 905 68 285

Emil Lutterloh Lie
Telefon 468 91 281