Jurist - entrepriseanskaffelser og kontrakter

Lørenskog kommune har ca 38670 innbyggere og 2300 ansatte som hver dag jobber for å levere gode tjenester til kommunens innbyggere. Lørenskog er en kommune i Akershus, og grenser til Skedsmo i nord, Rælingen i øst, Enebakk i sør og Oslo i vest. Kommunen har de siste 30 årene gått fra å være en jordbrukskommune til å bli en urban forstad til Oslo, og er en trivelig kommune i sterk vekst. Vi har et unikt oppdrag ved at vi både skal utvikle demokrati og deltakelse, være samfunnsutvikler samtidig som kommunen er ansvarlig for de grunnleggendevelferdstjenestene og for å sikre innbyggernes rettigheter.

 

Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Som ansatt i Lørenskog kommune skal en oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen til oss! www.lorenskog.kommune.no

Vil du bidra til bygging av gode skoler og barnehager?

 

Hos oss vil du få jobbe med det som er viktig for innbyggerne i kommunen. Ved å jobbe med entrepriseanskaffelser og entreprisekontrakter vil du bidra til bygging av blant annet barnehager, skoler og helsebygg. Dine evner til å styre anskaffelsesprosessene, vurdere risiko i prosjektene og jobbe med avtaleoppfølging er særlig viktig.

 

Stillingen er organisert i innkjøpsseksjonen, i Organisasjonsavdelingen (stab) og arbeidsoppgavene er knyttet til prosjektvirksomheten. Innkjøpsseksjonen består i dag av fire ansatte, hvor leder og en ansatt er jurister. Seksjonen skal bidra til effektive og strategiske innkjøp, gjennomføre lovlige og gode anskaffelsesprosesser samt bedre oppfølging av avtaler. Det er en ambisiøs og fremtidsrettet seksjon som jobber for å fremme innkjøp som strategisk virkemiddel.

 

Sentrale arbeidsopgaver

  • Planlegge anskaffelsesprossene, inkludert arbeide med strategier og kontraktsmodeller
  • Gjennomføre anskaffelsesprosessene og sørge for nødvendig dokumentasjon
  • Rådgivning innen offentlige anskaffelser og entrepriserett
  • Kontraktsoppfølging og leverandørutvikling
  • Bidra med utvikling av fagområdet, inkludert bidra til malverk, rutiner og opplæring

 

Kompetanse/erfaring

  • Cand.jur eller Master i rettsvitenskap
  • God erfaring fra arbeid med offentlig anskaffelser, fortrinnsvis minst to års erfaring
  • Erfaring med entrepriserett og entreprisekontrakter, fortrinnsvis minst to års erfaring
  • Gjerne erfaring fra investeringsprosjekter i offentlig /kommunal forvaltning
  • Fordel med erfaring fra kontraktsforhandlinger
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner – spille på lag
  • Selvstendig og strukturert
  • Praktisk, løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Evne å håndtere flere arbeidsoppgaver samtidig og være god til å prioritere
  • Proaktiv og utviklingsorientert
  • Beslutningsdyktig og være god på prosessledelse

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode muligheter for videreutvikling av kompetanse
  • En operativ stilling hvor du blir sittende tett på beslutningstaker
  • Utviklingsorientert kommune og nytenkende kollegaer
  • Spennende prosjekter og oppdrag med tydelige fysiske resultater
  • Godt arbeidsmiljø
  • God arbeidstids- og fleksitidsordning, samt pensjons- og forsikringsordning.
  • Helsefremmende aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter.
  • IA-bedrift.
  • Lønn etter avtale

 

 

Stillingsinformasjon

Kunde: LØRENSKOG KOMMUNE
Antall stillinger: 1
Industri: Executive
Fagfelt: Juridisk
Arbeidssted: Akershus
 Lørenskog

Søk på stillingen

Publisert: 12.09.2018
Søknadsfrist: 30.09.2018
Ref. nr.: 1026935
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Wenche Rasch
Telefon +47 99 59 50 13
Wenche.Rasch@no.experis.com

Trond Boe-Tangen
Telefon +47 91 74 38 00
Trond.Boe-Tangen@no.experis.com