Innkjøpssjef Siemens Subsea

Siemens Subsea utvikler og leverer systemer for strøm, kommunikasjon, distribusjon og sensorer til den globale undervannsindustrien. Siemens Subsea har kontorer i Norge, USA, Storbritannia, Brasil, Angola og Malaysia. Hovedkontoret i Norge ligger i Oslo.

 

Subsea Sensors har hovedkontor på Bømlo og er verdensledende innen leveranser av instrumenter til havbunnsinstallerte (Subsea) produksjonssystemer for olje og gass. Vi er i dag ca. 75 ansatte og holder til i moderne lokaler med flotte omgivelser på Rubbestadneset.

 

Vi ser etter en dyktig og engasjert leder med kompetanse og erfaring fra strategisk og operasjonelt arbeid innen teknisk innkjøp. Den vi søker er strukturert, handlekraftig og resultatorientert og trives med å ta en operativ rolle i alle deler innen fagområdet.

 

Stillingen har personalansvar for 4 ansatte og rapporterer til Global head of procurement i Oslo. Stillingen er lokalisert på Bømlo.

 

 

Ansvar

  • Utvikle strategisk innkjøpskompetanse og gjennomføre kvalitetssterke anskaffelsesprosesser
  • Lede og utvikle de ansatte slik at de lykkes i å levere i henhold til kvalitet, tid og kost
  • Inngå, følge opp, sikre og utvikle effektive leverandører avtaler
  • Utvikle og ivareta transparente innkjøpsprosesser
  • Lede anbud- og tilbudsarbeid og kontraktsignering
  • Forberede, gjennomføre og lede forhandlinger med leverandører og samarbeidspartnere i hht våre interne og kundens krav
  • Gjennomføre kostnads-, kvalitets- og forbedringsprosesser
  • Etablere relevant produktforståelse og gode relasjoner på tvers av funksjonene
  • Rapportering av KPI-, innkjøp, produktivitet og fokusaktivteter på en gjennomsiktig måte

 

Kvalifikasjoner

  • 5-10 års erfaring innen innkjøps- og kontraktsarbeid   
  • Bachelor eller mastergrad (økonomi, ingeniørfag eller lignende) eller relevant erfaring
  • Erfaring med innkjøpsledelse i olje- og gassindustrien er en fordel
  • Solid erfaring i SAP
  • Gode engelsk og norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å lede og motivere medarbeidere
  • Resultatorientert
  • God prosessforståelse og evne til å planlegge helhetlig og langsiktig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Analytisk og strukturert
  • Gode evner til å bygge relasjoner og nettverk

 

Vi tilbyr

  • En fleksibel arbeidstidsordning som blant annet inkluderer fri på alle inneklemte dager, påske og jul
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser, gode pensjons-, forsikrings- og velferdsordninger
  • Utfordrende arbeidsoppgaver med store faglige og personlige utviklingsmuligheter i et spennende og dynamisk miljø som preges av høy yrkesstolthet og faglig tyngde

 

 

 

Stillingsinformasjon

Kunde: SIEMENS AS
Antall stillinger: 1
Industri: Executive
Fagfelt: Innkjøp
Arbeidssted: Hordaland

Søk på stillingen

Publisert: 09.05.2019
Søknadsfrist: 28.05.2019
Ref. nr.: 1029959
Søk på stillingen

Kontaktinformasjon

Gunhild Nitter Schieldrop
Telefon 909 36 940
Gunhild.Nitter.Schieldrop@no.experis.com

Torill Elise Dahl Høgheim
Telefon 90693983
Torill.Hogheim@no.experis.com